تأثیر طب سوزنی در درمان چاقی (کاهش وزن) برای لاغری موضعی: هزینه، عوارض

تأثیر طب سوزنی در درمان چاقی (کاهش وزن) برای لاغری موضعی

روش‌های متعددی برای کاهش وزن وجود دارد و یکی از روش‌های بسیار موثر برای لاغر شدن، استفاده از طب سوزنی است. طب سوزنی یک روش سنتی چینی برای کاهش وزن است که بر مبنای تنظیم انرژی بدن عمل می‌کند. این روش با کنترل اشتها به طور قابل توجهی مؤثر است؛ بنابراین با استفاده از طب سوزنی، میزان مصرف خوراکی کاهش می‌یابد و به این ترتیب وزن شما کنترل می‌شود. همچنین، استفاده از طب سوزنی باعث تقویت متابولیسم شما می‌شود که منجر به افزایش چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود.

در طب سوزنی، نقاط کلیدی در گوش بیرونی به عنوان نماینده کل بدن در نظر گرفته می‌شوند. تحریک این نقاط با استفاده از سوزن‌ها یا جریان مغناطیسی می‌تواند منجر به کاهش اشتها و تحریک متابولیسم شود. بیماران چاقی که در پنج نقطه از گوش خود سوزن‌های طب سوزنی را درج می‌کنند، معمولاً نسبت به بیمارانی که فقط یک نقطه از گوش خود را تحریک می‌کنند، وزن بیشتری را کاهش می‌دهند.

متخصصین ما در کلینیک با تجربه فراوان در انجام طب سوزنی، همه اصول طب سوزنی را با روش‌های خلاقانه به کار می‌برند تا به شما در کاهش وزن کمک کنند.

طب سوزنی برای لاغری در کلینیک ما


مشاوره درمان به وسیله طب سوزنی. برای انتخاب محل صحیح طب سوزنی برای لاغری، شما ابتدا باید در جلسه مشاوره در مورد الگوی پرخوری خود با متخصصین صحبت کرده و در مورد مشکلات احتمالی گوارشی خود، متخصصین ما را آگاه کنید. سپس متخصصین طب سوزنی ما پالس‌های شما را برای تشخیص وضعیت عمومی انرژی بدن بررسی کرده و مشخصاً سلامت انرژی شکم شما را مورد ارزیابی قرار داده و سپس با بررسی زبان شما به مشکلات معده شما پی برده و سرنخ‌هایی از علل اضافه وزن شما به دست می‌آورند. به‌طور مثال با بررسی زبان ترک خورده و لایه لایه شده به ورم معده پی برده و اگر زبان را لایه‌ای سفید یا زردرنگ پوشانده باشد نشان دهنده مشکلات احتمالی سردی و گرمی در شکم است.

برنامه طب سوزنی برای لاغری. عموماً درمان دو جلسه در هفته و به مدت 8 تا 12 هفته یا تا زمان رسیدن به وزن هدف ادامه می‌یابد. درمان شامل ترکیبی از اجرای طب سوزنی در ناحیه گوش و بدن است، سوزن‌هایی که در گوش فرو می‌رود، مکمل‌ها و گیاهان دارویی، ماساژ شکم، تمرینات تنفسی و توصیه‌های مربوط به غذا و سبک زندگی نیز از اجزای برنامه درمان با طب سوزنی برای لاغری است.

نقاط گوش. نقاط مخصوص برای کاهش مؤثر وزن با استفاده از طب سوزنی پیدا می‌شود. گوش انسان به عنوان یک سیستم کوچک از بدن در وضعیت جنینی معکوس توصیف می‌شود. گوش شامل نقاطی است که با تمام ارگان‌های بدن و قسمتهای مختلف بدن در ارتباط است. بسیاری از نقاط گوش‌ها که برای کاهش وزن با کمک طب سوزنی مهم است عبارتند از:

طب سوزنی برای لاغری در نقاط گوش

  • شن‌من. نقطه‌ای مهم برای آرامش روح و از بین بردن اضطراب، عصبانیت، ناامیدی، عدم احساس امنیت و کاهش استرس
  • روده کوچک. تقویت طحال، بهبود هاضمه
  • دهان. برای پرخورانی که سیگار می‌کشند و خیلی هم حرف می‌زنند. نقطه آرامش برای سیگار کشیدن، پرخوری و پرحرفی به کار برده می‌شود.
  • نقطه گرسنگی. برای از بین بردن گرسنگی و کنترل پرخوری
  • نقطه غدد درون‌ریز. تقویت گردش چی در کبد و کمک به بهبود متابولیسم و نگهداری آب که باعث برخی از افزایش وزن‌ها می‌شود.
  • شکم. برای افرادی که حتی پس از سیر شدن هم به خوردن ادامه می‌دهند یا افراد ریزه‌خوار
  • گرسنگی. برای کنترل عمومی اشتها
  • ریه. برای معتادان به غذا و افرادی که عاشق خوردن شکلات و شیرینی‌جات هستند.
  • آدرنال و تخمدان. اگر افزایش وزن به دلیل یائسگی یا سندرم پیش از قاعدگی (PMS) باشد.
  • طحال. برای عدم تعادل قند خون و اختلالات هورمونی
  • کلیه. برای نگهداری آب زیاد در بدن و سیستم عصبی و اختلالات هورمونی
  • تیروئید. برای متابولیسم کم

متخصصین طب سوزنی برای لاغری دو یا چند نقطه از نقاط فوق‌الذکر را براساس مشکلات بیمار و مشخصات شخصیتی متناسب با پرخوری وی انتخاب می‌کنند.

در طول درمان، نقاط انتخاب شده گوش برای درمان کاهش وزن به وسیله سوزن تحریک می‌شود. سپس مهره‌های کوچک یا آهنربا به نقاط گوش برای افزایش تأثیر در منزل متصل می‌شود. مهره‌ها معمولاً به مدت سه روز تا یک هفته در گوش باقی می‌ماند و اگر وسوسه شدید می‌توانید آنها را به آرامی به مدت 10 ثانیه ماساژ داد.

نقاط بدن. در مراحل ابتدایی درمان، نقاط چهارراه برای گردش انرژی در بدن و آرام کردن سیستم عصبی به کار برده می‌شود. نقطه رِن 12، نقطه جلویی مجموعه نقاط انرژی شکم برای بسیاری از درمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقطه 36 شکم که سه اینج با چشمه زانو فاصله دارد باعث تقویت انرژی شده و به گردش خون و گردش اکسیژن در تمام نقاط بدن و به خصوص در شکم کمک می‌کند. سپس متخصص طب سوزنی بر اساس تشخیص خود، ممکن است نقطه 40 شکم را که نقطه اساسی بلغم بوده و نقطه 7 یا 10 کلیه که مربوط به ورم یا نگهداری آب در بدن است را هم اضافه کند.

طب سوزنی الکتریکی. در طب سوزنی ممکن است از تحریک الکتریکی برای هر یک از نقاط بدن برای افزایش یا کاهش اندورفین و تحریک متابولیسم استفاده شود. سوزن‌ها ممکن است برای مدت 30 تا 45 دقیقه متناسب با نیاز بیمار در بدن باقی بماند و سپس سوزن‌ها از بدن خارج می‌شود. برچسب‌های نصب شده بر گوش در دوران درمان برای ادامه تحریک روی گوش باقی می‌ماند.

برنامه جامع سلامتی. طب سوزنی برای لاغری در بسیاری از بیماران توانسته اشتها را کنترل کند اما گیاهان دارویی، غذاهای سالم و تمرینات ورزشی باعث افزایش اثر درمان اضافه وزن با طب سوزنی می‌شود.

گیاهان دارویی و غذاهای سالم. گیاهان دارویی و غذاهای سالمی که در طول درمان استفاده می‌شود به سلامت دستگاه گوارش، افزایش انرژی بدن، گردش “چی” و افزایش دفع آب اضافی، سموم و مواد زاید بدن کمک می‌کند. غذاهای تلخ، ترش و تند برای کاهش وزن مفید است در حالی که مصرف غذاهای شیرین، شور و چرب باید کاهش یابد.

مشاوره تغذیه‌ای و تغییرات سبک زندگی. معمولاً یک رژیم غذایی پر فیبر و کم چربی با کربو هیدرات کم چگالی و پروتئین کم چرب گزینه مناسبی برای استفاده است. این نوع رژیم کاهش وزن، بیماران را از دام رژیم‌های یویویی که پس از اتمام رژیم دوباره وزن برمی گردد می‌رهاند.

تمرین / ماساژ شکم. نقاط روی شکم برای بهبود گوارش، جذب غذا و حرکت دودی روده تحریک می‌شود. نقاط روی شکم با ماساژ یا تنفش شکمی که در آن شکم در هر تنفس عامداً به سمت بیرون داده می‌شود، تحریک می‌شود. تنفس عمیق همچنین می‌تواند قدرت را افزایش داده و به عنوان ابزاری برای مقابله با گرسنگی و هوس مورد استفاده قرار گیرد. نقاط طب سوزنی برای لاغری عبارتند از:

  • نقاط روی شکم. نقاط فشار دقیقاً سه سانتیمتر زیر ناف قرار دارند (رن 6 در شکل پایین). این نقاط به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک کرده و بدن را تقویت می‌کنند. این نقاط همچنین باعث کاهش مصرف بدن می‌شوند و در کاهش وزن بسیار مؤثر هستند.

طب سوزنی برای لاغری در نقاط روی شکم

  • نقطه رفع مشکلات شکم. این نقطه فشار باعث از بین رفتن هرگونه سوء هاضمه، زخم معده، درد دنده و عدم تعادل در اشتها می‌شود.

نقطه رفع مشکلات شکم برای لاغری در طب سوزنی

  • نقاط گوش. نقطه فشار گوش به کنترل اشتها کمک می‌کند. شما باید انگشت خود را روی انتهای فک قرار داده و فک را به سمت بالا و پایین حرکت دهید.

طب سوزنی برای لاغری در نقاط گوش

  • نقاط زانو. نقطه فشار زانو به بهبود عملکرد شکم و گوارش کمک کرده و خون را تغذیه می‌کند.

طب سوزنی برای لاغری در نقاط زانو

  • نقطه آرنج. نقطه بزرگ فشار روده در قسمت داخلی چین آرنج قرار دارد. این نقطه عملکرد روده را با از بین بردن گرما و رطوبت اضافی از بدن تحریک می‌کند.

طب سوزنی برای لاغری در نقطه آرنج

  • نقطه مچ پا. نقطه فشار مچ پا برای طحال خوب کار می‌کند. فشار این نقطه باعث بهبود عملکرد گوارش می‌شود. با فشار منظم این نقطه عملکرد سیستم گوارش بهبود می‌یابد.

طب سوزنی برای لاغری در نقطه مچ پا

تنفس. اگر ما تنفس عمیق شکمی را در هنگام بیدار شدن در صبح‌ها و قبل از خروج از رختخواب انجام دهیم، نه تنها اکسیژن بیشتری به بدن می‌رسانیم بلکه شکم، طحال و کلیه را تحریک کرده و خط انرژی را در مرکز بدن بازسازی می‌کنیم. با انجام تنفس شکمی، گوارش بهتر شده و همه ارگان‌های ذکر شده بسیار مؤثرتر به کار خود ادامه می‌دهند. همچنین با انجام این کار روز خود را با انرژی آغاز خواهیم کرد.

نقاط فشار. تحریک سه نقطه فشار در بدن به مدت دو دقیقه در روز به بهبود عمومی سلامت بدن کمک کرده و همچنین عملکرد بهتر گوارش و دفع و افزایش آرامش را به دنبال خواهد داشت. این نقاط عبارتند از:

  • نقطه 4 روده بزرگ (هگو)
  • نقطه 6 پریکاردیوم (نیگوئان)
  • نقطه 36 شکم (زاسانلی)

این نقاط باید با فشار زیاد برای حدود دو دقیقه در روز تحریک شوند و می‌توان آن را به عنوان خود درمانی قلمداد کرد.

طب سوزنی برای لاغری در نقاط فشار

سئوالات رایج


آیا طب سوزنی باعث آسیب به بدن می‌شود؟

به‌طور کلی خیر، اما برخی احساس‌ها ممکن است به وجود آید. سوزن‌های طب سوزنی بسیار ریز هستند (به اندازه تار مو) و از هر ابزاری مورد استفاده در طب غربی کوچک‌تر هستند. مردم غالباً از این احساس خوشایندی که سوزن‌های طب سوزنی در بدن ایجاد می‌کند غافلگیر می‌شوند و اکثر افراد در هنگام درمان لاغری با طب سوزنی احساس آرامش عمیقی می‌کنند.

آیا واقعاً طب سوزنی برای لاغری جواب می‌دهد؟

ریشه اضافه وزن در بدن، عدم تعادل ناشی از عملکرد بد طحال و کبد در بدن است.

در تئوری پنج مؤلفه‌ای، طحال مسئول سیستم گوارش است و غذایی را که ما می‌خوریم به گردش چی منتقل می‌کند. یک عنصر حیاتی برای بدن. عدم هارمونی طحال باعث ایجاد علائمی نظیر احساس خستگی، متابولیسم آهسته، ذخیره آب در بدن، اسهال و احساس سنگینی می‌شود.

کار کبد حفاظت از گردش روان چی و گردش خون است. سبک زندگی مدرن و سریع ما و استرس مزمن باعث تأثیر منفی بر توانایی کبد در عملکرد صحیح و روان آن شده و نهایتاً باعث کاهش متابولیسم و عملکرد نامناسب سیستم گوارش می‌شود. عدم هارمونی کبد همچنین باعث پرخوری و افزایش اشتیاق به خوردن در افراد می‌شود.

من پس از انجام طب سوزنی برای لاغری چه انتظاری باید داشته باشم؟

عموماً شما برای چندین ساعت پس از انجام طب سوزنی احساس آرامش دارید. برخی افراد متوجه می‌شوند که علائم آنها تدریجاً پس از چند روز بهبود می‌یابد. هر شخص به طور متفاوتی به طب سوزنی واکنش نشان می‌دهد.

Call Now Buttonتماس و مشاوره